Seit Mitte Mai testet der US-Shoppingsender HSN ein neues Live Shopping Format im Internet: Jede Woche gibt es montags die Flashbuy-Aktion. Im Vorfeld können die Nutzer abstimmen, welche Produkte in den Flashbuy kommen. Das Retailemailblog beschreibt das Prinzip:
"HSN is promoting their FlashBuy, a weekly, online-only promotion of deep discounted, limited-quantity items.
The twist here is that HSN customers get to vote on which of four products will be the FlashBuy item each Monday on a special webcast. Non-winning items are also featured on the webcast, but not at the FlashBuy price.
So FlashBuy combines interactivity (you get to vote to determine the FlashBuy item), urgency (they’re limited quantity and become available at 8pm each Monday) and exclusivity (it’s only online).
To drive engagement in FlashBuy, HSN has set up a separate FlashBuy email list that you can opt into on the FlashBuy landing page. I imagine HSN will continue to periodically promote FlashBuy to their core email list as well."
Gerade Shoppingsender wären eigentlich prädestiniert, auch online neue Live Shopping Formate zu etablieren. Bis auf 1-2-3.tv mit seinen Jaahh-Aktionen tut sich allerdings auf diesem Gebiet herzlich wenig.
Zum Thema Montagsaktionen siehe auch:
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